سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طهماسب مظاهری با بیان اینکه چک پول‌های بانک مرکزی مانند پول قابل داد و ستد است گفت: این چک پول‌ها به پشت نویسی مشتریان نیازی ندارند و بانک هم نباید این چک پول ها را باطل کنند.

طهماسب مظاهری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه از روز شنبه ( 26 مرداد) تاکنون 3 هزار میلیارد تومان چک پول بانک مرکزی در قطعه های 500 هزار ریالی در بانک‌های عامل توزیع شده است، گفت: بانک مرکزی در پرداخت این چک پول‌ها به بانک‌های متقاضی محدودیتی ندارد.

وی افزود : بانک‌ها می‌توانند همان‌طور که پیش از این از بانک مرکزی پول نقد درخواست می‌کردند چک پول نیز تهیه کنند.

مظاهری همچنین از توزیع چک پول‌های بانک مرکزی به ارزش یک میلیون ریال از روز شنبه آینده (دوم شهریور) خبرداد و گفت‌: چک پول‌های دو میلیون ریالی نیز در دست طراحی است و در آینده نزدیک چاپ و توزیع خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مهلت اعتبار چک پول‌های سایر بانک‌ها هم گفت: هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از این چک پول‌ها وجود ندارد و مشتریان می‌توانند هر وقت که مایل باشند چک پول‌ها را نقد کنند.

مظاهری افزود: چک پول‌هایی که مهلت اعتبار شش ماه یا یکساله بر آن‌ها درج شده است تا پیش از پایان این مهلت در همه بانک‌ها و پس از ‌آن در بانک صادرکننده قابل نقد کردن است.

کد خبر 61009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز